4. IMPLEMENTACIJA – OD IDEJE DO REALIZACIJE

Uslijedile su faze realizacije dizajna (dio pripremnih radova, a dio kao implementacija dizajna). U svakoj se prilici nastojalo ostvariti više funkcija: realizaciju pojedinog elementa, ali i edukaciju sudionika (učenika, učitelja i građana) i njihovo povezivanja sa napravljenim (ponos na vlastiti trud i djelo). Također i sami provoditelji i volonteri udruge iskoristili su ovu priliku za …

4. IMPLEMENTACIJA – OD IDEJE DO REALIZACIJE Read More »

1. ANALIZA – KAKO ZAPOČINJE SVAKA PERMAKULTURNA PRIČA

Obavljen je inicijalni pregled i definiranje samog prostora budućeg vrta. Detaljna analiza terena ostavljena je za sam proces edukacije učenika, ali osnovnim pregledom ustanovljeno je da će biti potrebni ozbiljniji infrastrukturni radovi. Zatečeno stanje ukazalo nam je da se radi o otvorenoj livadi koja se koristi za šetnju i istrčavanja pasa, povremeno se kosi te …

1. ANALIZA – KAKO ZAPOČINJE SVAKA PERMAKULTURNA PRIČA Read More »

3. DIZAJN – KAKO (I ZAŠTO) JE NA KRAJU BAŠ TAKO ISPALO

Ako gledamo školu i njezin prostor kao cjelinu vrt predstavlja zonu povremenog boravka u svrhu izvođenja nastave i edukacije, provođenja slobodnog vremena i druženja te organizacije različitih povremenih aktivnosti kao što su proslave i sajmovi. Samim time možemo ga promatrati, ovisno o načinu korištenja kao područje zona od 2-4. Sasvim je sigurno da će najviše …

3. DIZAJN – KAKO (I ZAŠTO) JE NA KRAJU BAŠ TAKO ISPALO Read More »

2. KAKO SMO PODIJELILI RADNE AKTIVNOSTI

Proces rada je podijeljen u tri segmenta: 1.       Edukativno/dizajnerski segment           Osmišljena je i provedena serija predavanja/terenskih radionica: 1.       Radionica: Uvod u permakulturu – analiza krajolika (Ivan Rako, Ivan Mateljan, Lucija Zalović) 2.       Predavanje: Uloga drveća u klimatskim promjenama (Ana Mikačić) 3.       Samostalna školska aktivnost – Moj idealni vrt (Likovna kultura – Ana Kaštelan) 4.       …

2. KAKO SMO PODIJELILI RADNE AKTIVNOSTI Read More »

Kako smo dizajnirali edukacije za učenike i dizajn školskog vrta OŠ Skalice u Splitu

Donosimo detaljan tijek aktivnosti koje su dovele do dizajna i implementacije školskog vrta u Splitu. Isti je prezentiran na obrani za permakulturnu diplomu. Sve to vam u nastavku teksta donosi Marin Kanajet naš član koji stoji iza svega toga.  Projekt i sve aktivnosti provođene su od 2020. do 2022. godine tijekom kojih je izrađen i …

Kako smo dizajnirali edukacije za učenike i dizajn školskog vrta OŠ Skalice u Splitu Read More »

Podučavali smo kako saditi voćke

U Gornjim Glavicama kraj Sinja u organizaciji udruge Permakultura Dalmacija 27.1.2024. održana je edukacija na temu “Kako posaditi voćku”. Dotakli smo se svih bitnih preduvjeta za uspješnu sadnju i održavanje stabala živima. Kako biljke funkcioniraju, što trebaju i kako reagiraju. Podučili smo polaznike koje faktore treba uzeti u obzir pri odabiru stabala za sadnju. Kako …

Podučavali smo kako saditi voćke Read More »

3-4.6.2023. Križevci – Permakulturna konvergencija u Hrvatskoj

 Iza nas je 4. nacionalna permakulturna konvergencija koja je okupila 50-ak permakulturnih dizajnera iz cijele regije u Centru Mariapoli Faro u Križevcima. Konvergenciju je organizirala udruga Hrvatska permakultura uz pomoć udruge Permakultura Dalmacija, Vestigium i Udruge za ekonomiju zajedništva. Permakulturna konvergencija je okupljanje permakulturista kojemu je svrha razmjena znanja, prezentiranje permakulturnih aktivnosti, projekata i djelatnosti, …

3-4.6.2023. Križevci – Permakulturna konvergencija u Hrvatskoj Read More »