Obavljen je inicijalni pregled i definiranje samog prostora budućeg vrta. Detaljna analiza terena ostavljena je za sam proces edukacije učenika, ali osnovnim pregledom ustanovljeno je da će biti potrebni ozbiljniji infrastrukturni radovi.
Zatečeno stanje ukazalo nam je da se radi o otvorenoj livadi koja se koristi za šetnju i istrčavanja pasa, povremeno se kosi te je na njoj u nedavnoj prošlosti zasađeno desetak sadnica agruma koji nisu previše razvijeni i ukorijenjeni, najvjerojatnije zbog kvalitete tla te održavanja.
Učenici i zaposlenici nisu koristili prostor osim povremeno kao kolni prilaz masliniku koji se nalazi zapadno od područja kojeg analiziramo.
Uočeno je i da se prostor koristio za ilegalno deponiranje otpada. Pri prvom obilasku terena Iskoristi smo priliku te prišli i razgovarali sa prolaznicima/susjedima koji su nas upoznali sa poviješću i načinom korištenja prostora.
Dio potreba prepoznat je već samim prijedlogom projekta – uređivanjem prostora vrta – ali je kasnijom analizom kroz razgovor s korisnicima utvrđeno da postoji još jako puno funkcija koje će vrt zadovoljavati, a nisu bile inicijalni ciljevi projekta: mjesto za provođenje vremena tijekom školskog odmora učenika, samostalno vrtlarenje i održavanje biljaka, prostor za druženje stanovnika kvarta, edukacije te sve ove potrebe treba uzeti u obzir prilikom izrade dizajna.
Definirane su teme potrebnih edukacija, znanja i vještine, za koje smo smatrali da će biti korisne učenicima i učiteljima, a sa konačnim ciljem da stečeno znanje bude primjenjivo prilikom dizajniranja konačnog oblika vrta, ali i korisno u drugim životnim situacijama.
Grupa učenika kojoj smo se u ovom projektu obraćali su učenici viših razreda osnovne škole pa se teme koje su standardne u permakulturnim edukacijama u ovom slučaju trebale prilagoditi njihovoj dobi te metodama i pojmovima koji će im biti jasni i prihvatljivi za usvajanje.
LJUDSKI FAKTOR – NA KOJEMU SE TEMELJI USPJEH SVAKOG PROJEKTA
Prilikom razgovora sa predstavnicima škole pokazalo se da ćemo u školi imati odličnog partnera i to u ravnatelju Leu Botici koji je omogućio korištenje resursa škole (postor, struja, voda i pomoć osoblja) te maksimalno olakšao sve administrativne i logističke zahtjeve. Profesorice likovnog i biologije (Ana Kaštelan posebno se istaknula interesom za animaciju učenika u provođenju aktivnosti) bile su iznimno su motivirane te će pristupiti planiranju i kasnijim aktivnostima vođenja grupa učenika kroz proces edukacije i samostalno provoditi predložene edukativne aktivnosti. Teme edukacije biti će uključene u dio redovnih školskih aktivnosti.
Odlučeno je da će u edukacijama sudjelovati učenici viših razreda jer se s njima mogu obrađivati kompleksnije teme te će moći prenositi znanja idućim generacijama (zato neće biti uključeni učenici osmih, završnih razreda koji odlaze u srednju školu).
Udruga Sunce sudjelovala je sa iznimno motiviranom voditeljicom projekta Linom Vučetić koja će koordinati projektne aktivnosti, članove udruge Sunce te međunarodne volontere koji su sudjelovali u projektilnim aktivnostima.
EKONOMIJA – FINANCIJE I SVE OSTALO
Projekt je imao financije koje su bile dostane za osnovne infrastrukturne radove, opremu i honorare voditelja radionica i dizajnera. Najveći broj radnih sati predstavnici udruge radili su kao volonteri te je u realizaciju (posebno velikih i relativno brojnih) radnih akcija bilo potrebno uložiti velik organizacijski trud.
Velik broj sati rada uložili su naši članovi, predstavnici škole i partnera kao i sugrađani koje smo motivirali na sudjelovanje u aktivnostima.
Kontaktirali smo predstavnike gradskog kotara Lovret koji su nam ponudili financijsku i administrativnu pomoć te gradske tvrtke Parkovi i nasadi iz koje su nam ponudili radne strojeve, sadnice i opremu za sadnju.

