Zadnjim danom kolovoza 2024. godine završile su naše aktivnosti na projektu “Urban permaculture education in Europe’s school education”. Kako je naglašeno u inicijalnom članku jedan od ciljeva projekta je bila podrška nastavnicima i drugim obrazovnim profesionalcima putem razvoja inovativnih digitalnih metoda nastave. Koje smo sve aktivnosti proveli i koji su rezultati projekta možete pročitati u nastavku teksta.
Projekt je započeo u rujnu 2023. godine sa formiranjem projektog tima u kojem su bili uključeni akteri iz sve četiri partnerske organizacije. Riječ je o Srednjoj školi Braća Radić iz Kaštel Štafilića te udrugama Centar za održivi rast i razvoj – Zeleno doba iz Srbije, Asociația Four Change iz Rumunjske i Permakultura Dalmacija kao nositeljima projekta. Većina projektnih sastanaka je održana online zbog udaljenosti na kojima partneri djeluju.
Tim stručnjaka iz naše udruge je trebao definirati i osmisliti 16 lekcija iz područja urbane permakulture koje će nastavnici u srednjim školama predavati svojim učenicima. Sukladno tome smo najveću pomoć u definiranju lekcija imali od nastavnika iz SŠ Braća Radić. A jednom kada su lekcije definirane i obrađene uključili su se i ostali partneri u oblikovanje istih.
U idućoj fazi došlo je na red prevođenje lekcija na govorne jezike partnera. Tako da priručnik bude dostupan na engleskom, srpskom, rumunjskom i hrvatskom jeziku.
Osim lekcija trebali smo izraditi i digitalne materijale koje će pomoći učenicima u savladavanju lekcija. Svatko od partnera je doprinio sa izradom digitalnih materijala na svoj način i sada njih 14 služe kao pomoć u savladavanju pojedinih lekcija.
Nakon toga je uslijedila izrada platforme na kojoj će svi materijali biti javno dostupni za sve u bilo kojem trenutku. Platforma će postojati još dugi niz godina nakon završetka projekta i nadamo se što skorijem dodavanju novih materijala na istu. Također cilj je da spaja sve pokrete koji će imati dosticaja sa edukacijom o urbanoj permakulturi.
Prije samog susreta svih partnera lekcije su testirane u školama u svim zemljama iz koje dolaze partneri. I reakcije od svih su bile pozitivne od nastavnika do učenika. U Hrvatskoj je to testiranje obavljeno u Srednjoj školi Braće Radić.
Odlična prilika za reviziju svega napravljenog je bio “Teaching, training and learning activity” u lipnju 2024. u Splitu. Koji je bio jedina prilika da se svi članovi tima upoznaju uživo i razmjene znanja i iskustva. Iskoristili smo događaj da naše inozemne partnere upoznamo sa dobrim primjerima urbane permakulture u: Splitu, Solinu i Kaštelima.
Za sami kraj projekta ostalo je da se u sve 3 zemlje iz koje dolaze partneri napravi završni događaj u kojem će se predstaviti rezultati projekta. Kod nas je to prezentirano kroz “Dan urbane permakulture u Splitu” kojeg je upriličilo više od 50 uzvanika. Uglavnom su sudionici bili nastavnici u srednjim školama jer je za njih i napravljen ovaj priručnik. Osim upoznavanja sa priručnikom i permakulturom iskoristili smo priliku da ih upoznamo sa primjerima urbane permakulture koju prakticiraju naši članovi.
Iskoristili smo priliku da priručnik promoviramo i na drugim događajima. U Prirodoslovnoj gimnaziji u Splitu na stručnom vijeću školskih knjižničara srednjih škola Splitsko-dalmatinske županij. I na razmjeni sjemena u Skradinu u organizaciji udruge Ekološke udruge Krka Knin.
Za kraj valja spomenuti da nije web stranica jedina online lokacija proizašla iz ovog projekta. Tu su Facebook i Instagram stranice koje možete zapratiti i na kojima ćemo se truditi objavljivati novosti koje povezuju urbanu permakulturu i obrazovanje.
———————————————————————————————-
Ovaj događaj dio je projekta “Urban Permaculture Education in European School Education” koji financira Europska unija kroz program Erasmus+. Sadržaj objave isključiva je odgovornost udruge Permakultura Dalmacija.