Vrt prošlosti i budućnosti šk.god. 2016/2017

U sklopu projekta Vrt prošlosti i budućnosti u suradnji s Galerijom umjetnina Split i Umjetničkom školom Split u 2017. je održan ciklus radionica o urbanoj permakulturi, tradicionalnom bilju splitskih vrtova te ljekovitom i posebno značajnom mediteranskom bilju i voćkama.

Učenici srednje Umjetničke škole Split učili su tako o lavandi, ružmarinu, lovoru, brnistri, limunu, maslini i drugim biljnim vrstama kroz praktičan rad. Ciklus o jednoj biljci bi započeo istraživanjem niza njezinih značajki – porijeklo, uporaba za hranu i lijek, simbolizam i značaj kroz povijest i sl. Koristeći svoju maštu i kreativnost učenici su tako kroz ciklus osim sadnje i istraživanja o biljkama izradili i razne umjetničke radove poput crteža, video uradaka i rukotvorina kojima potiču i ostale da promisle o značaju ovih zdravih, autohtonih vrsta.

Čitav je ciklus popraćen i predavanjima poput onog o permakulturnom oblikovanju čime su učenici dobili dodatno proširenu perspektivu na globalne probleme i lokalna rješenja kojih oni sami mogu biti pokretači.

Cilj ovakvog edukativnog ciklusa unutar projekta je oplemenjivanje (i osiguravanje) budućnosti djece korisnim znanjima o integriranju tradicije i inovacije u pronalasku održivih, regenerativnih i dugoročnih rješenja za prosperitet Zemlje i njih samih.

Ono što najviše veseli su reakcije djece koje nam daju nadu i vjeru u stvaranje generacije koja zaista razumije i živi permakulturu. Tokom svake radionice pokazivali su velik interes i svijest o tome koliko je njihova uloga u našoj zajedničkoj budućnosti važna. Kroz par godina očekujemo i još aktivnije uključivanje ove djece u naša nastojanja.

Related posts